سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکرونیدلینگ در کرج

میکرونیدلینگ در کرج

میکرونیدلینگ دستگاهی است که توسط یک قلم که در سر آن سوزن های ریزی قرارگرفته است و ده ها حفره ی نازک روی سطح خارجی پوست ایجاد می کند .باعث لایه برداری میشود.  

میکرونیدلینگ از طریق PCI یا درمان به روش القای کلاژنی (Percutaneous Collagen Induction Therapy) عمل می کند. میکرونیدلینگ روش جدیدی است که با واردکردن تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل که با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک بطورهمزمان وارد لایه دوم پوست (درم) شده و ملیون ها میکروکانال در اپیدرم ودرم ایجاد می کند،عمل می نماید در واقع از طریق ایجاد سوراخی مجاور اسکار، زیر فرورفتگی آشکار یا چروک، فروبرده می‌شود عمل آزاد کردن پوست از چسبندگی به چنین جاهای عمیق، موجب بالا آمدن پوست و ایجاد زخمی کنترل‌شده می‌گردد که درنهایت فرایند بهبود زخم آغازشده و با تشکیل بافت همبند فرورفتگی اسکار بهبود می‌یابد و باعث ایجاد تعداد زیادی کانال میکرو درپوست باعث تحریک کلاژن سازی وبازسازی پوست می شود و به این ترتیب فرآیند ترمیم و بازسازی پوست تحریک شده ،فاکتورهای رشدسلولی آزادمی شودو تکثیرفیبروبلاست هاباعث تولیدرشته های کلاژن والاستین جدیدمی شود،درنهایت ضخامت لایه سطحی پوست(اپیدرم) افزایش می یابدوپوست قوام واستحکام بیشتری پیدامی کند.

در واقع میکرونیدلینگ در کرج به دو روش زیر انجام می شود :

1- روش دستی : با استفاده از وسیله اى بنام درمارولر(derma roller) انجام می‌شود،در مارولر استوانه اى پوشیده شده از نیدل (سوزن)هاى بسیار ظریف از جنس استیل است که توسط درمانگر در جهات مختلف، روى پوست بیمار حرکت مى‌کند و منافذ بسیار ریزى، در پوست ایجاد مى‌کند، عمق این منافذثابت بوده و بسته به درمارولری که استفاده می شود،طول نیدل هاى درمارولر، از 5/. تا 2 میلیمتر متغیر است و بدون ایجاد هیچ مشکلى ظرف 3-2 روز بهبود مى‌یابد. 2- با دستگاه : توسط پزشک انجام می شود و با استفاده از دستگاهی که باسرعت بسیار بالا و با دقت زیاد، یک کارتریج مخصوص که یک صفحه پوشیده ازسوزنهای ظریف است، را در عمق مشخص وارد پوست می کند.تعدادمیکروکانالهایی که بااین روش درپوست ایجادمی شود، قابل مقایسه با روش دستی درمارولر نیست، به همین علت نتایج درمانی وبهبودی حاصله، بسیار چشمگیر است. عمق نفوذ از 0/2 تا 2/7 میلیمتر قابل تنظیم است و در نواحی حساس مثل پلک فوقانی و تحتانی و دور لب قابل انجام است.

نکته مهم درمیکرونیدلینگ در کرج، استفاده ازدستگاه مناسب وباکیفیت است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای میکرونیدلینگ در کرج جهت استفاده پزشکان در امر جوان‌سازی پوست تولیدشده است. به‌صورت کلی می‌توان گفت اسکین نیدلینگ که تحت عنوان میکرونیدلینگ یا روش تزریق کلاژن نیز شناخته می‌شود، یک روش غیر جراحی کم تهاجمی است که با ابزار میکرونیدل آسیب کنترل‌شده‌ای به پوست فرد وارد می‌کند.

روش انجام میکرونیدلینگ به این صورت است که ابزار مدادی شکلی که در قسمت انتهایی به یک غلتک مجهز شده استفاده می‌گردد که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است. با غلتاندن ابزار بر روی صورت، سوزن‌ها وارد پوست شده و زخم یا اصطلاحاً یک کانال بسیار ریز بر روی پوست ایجاد می‌کند. این زخم کنترل‌شده و محدود، بدن فرد را وادار می‌نماید در جهت ترمیم این آسیب، عکس‌العمل نشان دهد و کلاژن و الاستین تولید کند. درنتیجه پوست ضخیم‌تر شده و این فرآیند منجر به کاهش ضایعات پوستی و جوان‌سازی پوست می‌گردد. به‌نحوی‌که پوست فرد بافتی لطیف‌تر و مرطوب‌تر خواهد داشت.در حال حاضر میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های کلاژن سازی است که با توجه به هزینه بسیار کم نتایج شگفت‌انگیزی را در پی داد.

ابزارهای سیلیکونی، شیشه‌ای، فلزی و پلیمری از جمله ابزار های متعدد برای اعمال روش میکرونیدلینگ است

گفته می‌شود نیدلینگ حرفه‌ای پوست یکی از سریع‌ترین فرآیندهای درمانی پوست است و این روش برخلاف داروهای شیمیایی و یا لیزر درمانی، آسیب حداقلی به پوست وارد می‌کند

در واقع بشر همواره به دنبال راه های بسیاری برای جوانسازی پوست و رفع عیوب پوستی خود بوده است و از سال های گذشته تا کنون راه های بسیار زیادی برای رفع این مشکلات مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از پر کاربردترین روش هایی که امروزه بسیار از آن استفاده می شود میکرونیدلینگ صورت است، که کمک به رفع جوش، اسکار، آکنه، ترک های پوستی، جوانسازی پوست، بستن منافذ پوستی، درمان لک پوستی، رفع چین و‌ چروک و از بین بردن جای زخم، بخیه می کند.

 

 

 سامان اسکین

 

مکانیسم کار با میکرونیدلینگ دارای دو هدف می باشد :

1) به وجود آوردن سوراخ های میکرونی روی سطح پوست باعث ایجاد شرایطی می شود تا مواد مخصوص بتوانند جذب سطح داخلی پوست شوند در نتیجه به ترمیم و بازسازی پوست کمک ویژه نمایند .

2) ایجاد این سوراخ ها توسط دستگاه میکروپن باعث تحریک پوست جهت تولید کلاژن و الاستینی می شود و در نتیجه به بازسازی بافت پوست اقدام میکند .

این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز، جای جوش ، زخم ها و منافذ میشود. در بعضی از دستگاه های درموپن سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند ولی عمدتا ابتدا سرم یا فرو روی پوست مالیده شده و بعد به جهت نفوذ این مواد با درموپن روی پوست و نیدل های مخصوصش حفره های ریز ایجاد می گردد .   آیا جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ عوارض دارد ؟

 عفونت : اگر روی صورت شما جوش یا آکنه هست حتما صبر کنید تا این جوش ها یا آکنه ها بهبود یابند که مطمئنا پزشک معالج به این نکته توجه خواهد کرد زیرا احتمال دارد باعث ایجاد عفونت گردد.

*** توصیه ها و مراقبت های پس از میکرونیدلینگ:

 1- حدود 12 ساعت استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب

2- تا یک روز تمرین های ورزشی سنگین و شدید ممنوع است .

3- تا یک روز آرایش نکنید .

4- تا چندین ساعت پس از درمان صورت را به آرامی با آب ماساژ دهیدی و آثار خون خشک شده را پاک کنید .

5- الکل استفاده نکنید .

6- به مدت دو هفته تا 15 روز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

 

سامان اسکین

 

مرکز پوست و موی سامان مفتخر به ارائه خدمات تزریق ژل در کرج, تزریق بوتاکس در کرج, جوانسازی پوست در کرج, خالبرداری در کرج و لیفت پلک در کرج , میکرونیدلینگ در کرج می باشد .

تماس با مرکز پوست و مو سامان اسکین : 09123549208