سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق بوتاکس در کرج

تزریق بوتاکس در کرج

 

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات باعث از بین بردن خطوط پوستی می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های متحرک صورت، حرکت عضلات است. پس اگر آن‌ها را فلج کنیم، خطوط صورت هم محو می‌شوند. بوتولونیوم نوع A چیست؟

بوتولونیوم نوع A که تقریباً تمامی داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته شده‌اند، نوعی ماده‌یِ سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین است که می‌تواند عملکرد اعصاب را به طور موقت از کار بیندازد. عضلات ارادی بدن (مثل آن‌هایی که در صورت قرار دارند) در صورتی منقبض می‌شوند که پیام انقباض از طرف مغز و از طریق اعصاب حرکتی به آن‌ها برسد. در صورتی که در محل عضله، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل شده و عضله فلج می‌شود. بوتولونیوم به صورت طبیعی توسط باکتری کلستردیوم بوتولونیوم تولید می‌شود. در حالتی که بوتولونیوم توسط باکتری تولید شود، یکی از کشنده‌ترین سم‌های تولید شده در طبیعت به شمار می‌رود. برای یک انسان 70 کیلوگرمی، تنها 70 میلی‌گرم از این سم می‌تواند کشنده باشد. بوتولونیوم همان سمی است که در صورت نجوشاندن غذاهای کنسروی، باعث بوتولیسم می‌شود که بیماری‌ کشنده‌ای است.

بوتاکس از واژه‌ی «بوتولوس» به‌معنای سوسیس گرفته شده است. علت این نام‌گذاری این است که ماده‌ای که برای این عمل استفاده می‌شود، با سمی که در بعضی از تولیدات گوشتی ناسالم وجود دارد، در ارتباط است.

تزریق بوتاکس در کرج

بوتاکس شکل تغییر یافته سم بوتولینوم ( Botulinum toxin ) نام تجارتی سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است.

این باکتری با تغییر ساختار از سم باکتری کلستریدیوم تهیه و برای فلج موقت عضلات تزریق می شودکه معمولا این باکتری باعث مسمومیت غذایی می شود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاکس به دست آمده است که در واقع اسم تجاری این سم می باشد .

بوتاکس اولین بار در امریکا بوجود آمد و دارای اسامی مختلف در کشورها مثل دیسپورت و کانیتوکس و نورونوکس و در ایران مصپورت می باشد .

 این سم در مقادیر زیاد باعث نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می شود.

صرف نظر از این واقعیت که کشنده ترین عارضه بوتولیسم، فلج می باشد دانشمندان راهی برای استفاده از آن را پیدا کرده اند که برای انسان مفید می باشد.

تزریق مستقیم مقادیر بسیار کم و رقیق شده سم به عضلات خاص باعث ضعیف شدن کنترل شده آن عضلات می گردد.

7 نوع سروتیپ توکسین بوتولینوم وجود دارد که 5 نوع آن (G.F.E.B.A) در محل اتصال عصب عضله در انسان موثر است.

 

مشاهده این مطلب را از دست ندهید : قیمت تزریق بوتاکس در کرج چقدر است؟

 

Dysport و Botox اسامی تجاری توکسین بوتولینوم نوع A می باشد که مورد تایید FDA است ( و به ترتیب توسط کمپانی Ipsen و Allergan تولید می شوند)

تزریق بوتاکس در کرج پر طرفدارترین عمل زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام میشود.

اثرات بوتاکس بسته به تزریقات قبلی بین 3 تا 6 ماه به طول می انجامد و به طور متوسط هر 3 تا 6 ماه یکبار تمدید می شود .

تزریق بوتاکس بین 10 الی 20 دقیقه به طول می انجامد و شروع اثر آن بین 4 تا 7 روز است .

کاربردهای بوتاکس را می توان به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم کرد.

کاربرد های زیبایی در بوتاکس برای رفع چین و چروک های حرکتی، متوقف کردن پیشرفت چروک های ثابت در پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دور لب و چین های چانه و گردن و کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن و بهبود افتادگی قسمت تحتانی صورت در کنار تزریق فیلرها و چربی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته قابل توجه این است که بوتاکس هر نوع چین و چروکی را از بین نمی برد و نمیتوان به همه نواحی صورت تزریق کرد، زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت می شود.

تزریق بوتاکس در کرج

کاربرد درمانی بوتاکس :

درمان سردرد های مانند میگرن

درمان تعریق زیاد زیر بغل و کف دست و کف پا

درمان غیر قرینگی صورت

درمان اسکارهای دردناک

مشاهده این مطلب : بهترین مرکز تزریق بوتاکس در کرج کجاست ؟

 

کاربرد درمانی بوتاکس

 

مکانیسم عمل بوتاکس :

به دو صورت درمانی و زیبایی تزریق می شود.

کاربرد زیبایی مثل رفع چین و چروک های حرکتی صورت و ثابت نگهداشتن چروک ها در جلوی صورت و پیشانی ، دورچشم ، خط خنده و اخم و دورلب و چین های گردن و لب مورد استفاده و درمان قرار میگیرد .

ماندگاری بوتاکس :

معمولا بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد و البته بستگی به نوع بوتاکس و کشور سازنده دارو دار. بطور کلی میتوان تاثیرگذاری بوتاکس را به صورت های زیر تقسیم کرد :

 

 رفع عرق کردن بیش از حد کف دست و زیربغل و پا

 جلوگیری از دندان قروچه با کاهش جمع عضلات جویدن دهان

 درمان گرفتگی و کجی گردن با از بین بردن انقباض عضلات گردن

 درمان ناراحتی های کمر و درد زیاد آن

درمان و از بین بردن پلک زدن بیش از حد

 درمان بزرگی پروستات و مثانه ی پرکار

 تزریق بوتاکس در کرج

در کل میتوان گفت میزان تزریق بوتاکس و نقطه ی صحیح تزریق و دفعات تزریق که بستگی به شرایط مراجعه کننده دارد و مطمئنا حتما باید توسط پزشک صورت گیرد. مشاهده این مطلب را از دست ندهید : انواع ژل بوتاکس

 

تاثیر تزریق بوتاکس بر زیبایی :

 

توکسین بوتولینوم نوع A بر محل اتصال اعصاب و عضلات اثر کرده و مانع آزاد شدن ناقل شیمیایی به نام استیل کولین از انتهای عصب می شود و در نتیجه مانع انقباض عضلات شده و در نتیجه چین و چروک ایجاد نمی شود با شل شدن و عدم استفاده طولانی مدت عضلات چین و چروک ها به تدریج از بین رفته و بلوک عضلات مانع ایجاد چین و چروک های جدیدتر می شود اگر چه تزریق بوتاکس اثرات قابل توجه در چین های دینامیک (چین هایی که در حال حرکت ایجاد می شوند) دارد ولی اثری بر روی قوام پوست ندارد .

 

محل هایی که برای تزریق بوتاکس مناسب هستند عبارتنداز :

خطوط اخم بین دو ابرو

خطوط افقی پیشانی

چین و چروک های کنار چشم

چین و چروک های گردن

خطوط خنده

حقایقی که باید درباره‌ی بوتاکس بدانید:

    بوتاکس معروف‌ترین عمل جراحی زیبایی در سراسر دنیاست و سالیانه حدود 6 میلیون بار انجام می‌شود!

    بوتولیسم یک بیماری فلج‌کننده، جدی و نادر است که به‌وسیله‌ی سم حاصل از باکتری «کلستریدیوم بوتولینوم» ایجاد می‌شود که در محیط طبیعی، غیرسمی و غیرفعال است.

    بوتاکس علاوه بر زیبایی و رفع چین‌و‌چروک‌ها، در مواردی مانند جلوگیری از تعرق شدید و برخی از مشکلات مثانه و روده نیز کاربرد دارد.